Kilogramy po ciąży ― co warto wiedzieć?

kilogramy po ciazy

Nadprogramowe kilogramy po ciąży potrafią spędzać sen z powiek wielu świeżo upieczonym mamom. Warto jednak wiedzieć, że jest zupełnie naturalne i dzięki cierpliwości i łatwej pielęgnacji można łatwo wpłynąć na swoją sylwetkę.

Czy warto od razu sięgać po diety?

W momencie kiedy BMI przed ciążą było prawidłowe, to nadmiar kilogramów po porodzie może wynosić około 6 kilogramów. Jest to zupełnie naturalne. Sprawcą całego zamieszania jest organizm, który celowo magazynuje zasoby, które będą potrzebne kobiecie w czasie karmienia piersią. Po około półrocznym okresie karmienia piersią waga powinna wrócić do tej sprzed ciąży. Warto jest jednak dbać o siebie w tym czasie. Może w tym pomóc aktywność fizyczna, pielęgnacja skóry, racjonalna i zbilansowana dieta.

Ubywające kilogramy a skóra

Pielęgnacja skóry zarówno w trakcie jak i po porodzie jest bardzo ważna. Jej kondycja powinna ulec poprawie już po około sześciu miesiącach. Warto mieć na uwadze, że już w czasie ciąży ważne jest dbanie o skórę w powiększających się miejscach: uda, pośladki, brzuch, piersi. Wskazane jest używanie olejków, które zawierają witaminy A, C i E. Mają one działanie antyoksydacyjne i regeneracyjne. Ciężko jest uniknąć choćby rozstępów, ale odpowiednia pielęgnacja przy pomocy właściwych do tego olejków może znacznie zmniejszyć ich ilość.

Karmienie piersią pozwala na redukcję wagi

Karmienie piersią i waga są nierozerwalnie połączone z układem hormonalnym kobiety. Nagromadzony nadmiar kilogramów jest niczym innym jak przygotowaniem się organizmu i układu hormonalnego na dzielenie się zapasami z dzieckiem. Dlatego też w przypadku wybrania naturalnej metody karmienia można oczekiwać redukcji masy ciała.

Dieta a karmienie piersią w kontekście wagi

Często z wielu przyczyn karmienie piersią nie wchodzi w grę lub jest mocno ograniczone. W tej sytuacji pewnie wiele kobiet skłoni się ku stosowaniu diety. Należy z tym bardzo uważać. Jest to szczególny czas dla mamy i jej ciała. Źle dobrana dieta może odbić się na stanie zdrowia, a objawiać się to może wzmożonym wypadaniem włosów, łamliwością paznokci oraz efektem jo-jo. W obecnych czasach jesteśmy atakowani z każdej strony reklamami diet i preparatów, często firmowanych znanymi twarzami. Jednak przejście na „modną” dietę, to nie najlepsze rozwiązanie. Najlepiej zacząć od metody małych kroków i delikatnie i stopniowo zmieniać swoje nawyki. Pozwoli to wykształcić pewne zdrowe mechanizmy i ograniczy ryzyko pojawienia się efektu jo-jo.

Organizm, jak i ciało kobiety przed i po porodzie nastawiony jest na podzielenie się tym co ma z dzieckiem. Przygotowuje się na to i jednocześnie się zmienia. Powrót do kondycji sprzed ciąży nie zawsze musi wiązać się z drakońskimi dietami, morderczymi ćwiczeniami lub zażywaniem rozmaitych środków. Wystarczy oddać się nieco w ręce czasu i większą uwagę przykładać do codziennych nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *