Dlaczego zapinanie pasów jest takie ważne? Dlaczego dzieci powinny korzystać z fotelików samochodowych? Jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę? Pod jaki numer zadzwonić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo? Odpowiedzi między innymi na te pytania wielkopolskie przedszkolaki i uczniowie klas podstawowych poznają podczas kolejnej edycji edukacyjnej akcji Think Before You Drive prowadzonej przez Bridgestone Poznań. W tym roku odbywa się ona już po raz dziesiąty. W poprzednich latach udział w niej wzięło prawie 26 tysięcy dzieci.
Think Before You Drive to program edukacyjny stworzony specjalnie dla najmłodszych przez fabrykę opon Bridgestone Poznań we współpracy z wielkopolską policją. W jego dziewięciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło prawie 26 tysięcy przedszkolaków i najmłodszych uczniów szkół podstawowych z Wielkopolski. W tegorocznej – dziesiątej – przeszkolone zostaną kolejne cztery tysiące dzieci z ponad 40 placówek z naszego województwa.
W ramach tej akcji animatorzy odwiedzają przedszkola oraz szkoły podstawowe
Przeprowadzają bezpłatne, interaktywne warsztaty skierowane do dzieci w wieku od trzech do ośmiu lat. Podczas spotkań maluchy poprzez zabawę poznają najważniejsze zasady, które uczą jak zachowywać bezpieczeństwo na drodze – zarówno wtedy, gdy jest się pasażerem samochodu, jak i pieszym. W zajęciach uczestniczy gość specjalny – manekin testowy Jan. To właśnie on przypomina dzieciom między innymi o tym, aby zawsze zapinały pasy, jeździły w specjalnych fotelikach samochodowych, zwracały uwagę rodzicom na wyregulowanie zagłówków w aucie. – Każdy kolejny rok potwierdza, że nasza akcja jest cały czas potrzebna. Wiedza o tym, jak dbać o bezpieczeństwo i widoczność na drodze to bardzo ważny element edukacji najmłodszych, który zaprocentuje też w przyszłości, a szerzenie jej wpisuje się w naszą firmową filozofię. Dlatego tym bardziej cieszy nas to, że dzieci tak chętnie biorą udział w zajęciach, a nauczyciele dopytują o dodatkowe materiały szkoleniowe, które później wykorzystują, by razem ze swoimi podopiecznymi utrwalać wiedzę – mówi Martyna Stando z Bridgestone Poznań, która koordynuje akcję Think Before You Drive.
Ponadto oprócz części prowadzonej przez animatorów, w warsztatach z dziećmi biorą udział również policjanci, którzy opowiadają dzieciom m.in. o bezpieczeństwie i widoczności pieszych na drodze, a także o numerach alarmowych.
– Cieszę się, że oprócz nas – policjantów – w edukowanie najmłodszych z zakresu bezpieczeństwa na drodze są zaangażowane firmy takie jak Bridgestone Poznań. Im wcześniej rozpoczynamy budowanie u dzieci świadomości w tym zakresie, tym szybciej zaczynają one dbać o bezpieczeństwo nie tylko swoje, ale i bliskich oraz kształtują w sobie dobre nawyki – mówi Norbert Woźniak, Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.
Uczestniczące w akcji dzieci nie tylko zyskają cenną wiedzę – Bridgestone Poznań zatroszczy się o ich widoczność na drodze także w praktyce. Każdy maluch, który weźmie udział w zajęciach, otrzyma specjalny pakiet gadżetów, w którym znajdzie m.in. odblaskową kamizelką oraz opaskę.